FoodRetailAwards

Tegelijk met de FoodAwards worden sinds 2009 ook de FoodRetailAwards uitgereikt. Hiermee worden supermarkten beloond die op een gunstige manier omgaan met de productintroducties van A-merkleveranciers.

De FoodRetailAwards worden niet door de FoodAward-jury toegekend - dat zou de spreekwoordelijke slager zijn die zijn eigen vlees keurt - maar worden toegekend op basis van een objectieve analyse van opname-, distributie- en omzetpatronen door onderzoeksbureau IRI.

Per editie worden drie FoodRetailAwards toegekend:

  • voor compleetste opname: welke formule heeft de meeste winnende introducties in zijn assortiment?
  • voor snelste opname: welke formule heeft de winnende introducties (of het merendeel ervan) het snelst opgenomen?
  • voor hoogste fair share: welke formule behaalt – verhoudingsgewijs – de meeste omzet met de winnende introducties?

De uitreiking van de FoodRetailAwards is traditiegetrouw in handen van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) als vertegenwoordiger van (o.a.) merkartikelfabrikanten in ons land.

De winnaars in 2019:

  • Albert Heijn: snelste opname en hoogste fair share

Inkoopmanagers van Albert Heijn.

  • Plus: compleetste opname

Category manager (rechts) van Plus Retail.

Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details