Meest gestelde vragen door stemmers

Het kan zijn dat je als stemmer vragen hebt over de verkiezing of over het stemmen zelf. Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen, dan vind je onderaan ons e-mailadres zodat je jouw vraag kunt stellen.


1. Hoe kan ik zien wie er genomineerd zijn?
Zoek in het overzicht van de genomineerden. Staat jouw favoriete product er niet tussen dan is dit product niet genomineerd. Alleen op in 2017 geïntroduceerde producten die door de vakjury zijn genomineerd kan gestemd worden.


2. Wanneer ik mijn postcode invoer tijdens het stemproces, krijg ik de melding dat de postcode ongeldig is.
Nieuwe postcodes worden soms nog niet herkend, vul in dat geval een andere postcode uit de woon- of vestigingsplaats in.


3. Ik woon in het buitenland en wil graag mijn stem uitbrengen, maar mijn postcode wordt niet geaccepteerd.
Buitenlandse postcodes worden niet geaccepteerd, u kunt wel een postcode uit de woonplaats van de genomineerde invullen.


4. Ik ontvang geen bevestiging van mijn stem per e-mail.
Controleer eerst of de bevestiging in de ongewenste berichten / spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval, dan kan je via deze link opnieuw een bevestiging aanvragen. Lukt het dan nog steeds niet, stuur dan een e-mail naar het e-mailadres onderaan deze pagina.


5. Mag ik vaker stemmen?
Ja, je mag maximaal drie keer een stem uitbrengen. Je kan pas een volgende stem uitbrengen wanneer je jouw eerder uitgebrachte stem hebt bevestigd middels de bevestigingsmail.


6. Hoe kan ik zien hoeveel stemmen mijn favoriete product heeft ontvangen?
Een aantal maal wordt er een tussenstand gepubliceerd. Deze tussenstanden kun je zien op de pagina Tussenstand. Tussen de momenten van publicatie van de tussenstand in, is het niet mogelijk om te zien hoe vaak er op jouw favoriete product is gestemd.


7. Mijn e-mailadres wordt niet herkend, kan ik nu wel stemmen?
Het systeem ziet sommige domeinen waaronder @inbox.com als oneigenlijke e-mailadressen ook wel 'wegwerp e-mailadressen' genoemd. De herkomst en echtheid van dergelijke e-mailadressen kan niet worden geverifieerd en dus kan er helaas niet mee gestemd worden.


8. Het lukt mij niet om te stemmen via de mobiele website
Mocht het voorkomen dat het niet lukt om via de mobiele website te stemmen, dan zit rechtsboven op de mobiele website een button waarmee je naar de normale website gaat. Je kan dan op de normale website alsnog stemmen.


9. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Er kan tot en met 30 april 2018 gestemd worden.


10. Hoe worden de winnaars bepaald?
Aan de hand van de uitgebrachte stemmen wordt een ranglijst van meest populaire producten samengesteld. Deze ranglijst wordt meegewogen in het eindoordeel van de vakjury, bestaande uit inkoopmanagers van de supermarktorganisaties (Albert Heijn, Jumbo en Superunie als inkooporganisatie van supermarktorganisaties als Plus, Coop, Dirk en de meeste regionale supermarktorganisaties).


Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, neem dan contact op met info[@]foodawards.nl

Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details